Anton Nijssen

Bloem- bloembollenhandel Export en Kwekerij

Keukenhof 2016

Thema voor 2016 is “De Gouden Eeuw”

 Keukenhof heeft als thema voor 2016 “De Gouden Eeuw”

Een periode waarin Holland rijk werd door de Wereldwijde handel.  

Hoogtepunt in het themajaar vormt het bloemenmozaïek naast het Oranje Nassau Paviljoen. Dit mozaïek toont een Delfts Blauw tegel waarin de handel over zee en rijke Amsterdamse grachtenpanden zijn afgebeeld. Het mozaïek heeft een afmeting van 250m2. Er zijn 100.000 bloembollen gebruikt; tulp, muscari en krokus.

De Gouden Eeuw vormt naast het bloemenmozaïek een inspiratie voor de vele bloemenshows in het Oranje Nassau Paviljoen. Nieuw in 2016 zijn een Gouden Eeuw-inspiratietuin en een Delfts Blauw-tuin.

 Prachtige dronebeelden van tulpen in bloei in de Keukenhof RTL4

Keukenhof was open van 24 maart 2016 t/m 16 mei 2016.

Voor meer informatie klik op deze link

Keukenhof 2016 sluit een mooi seizoen af met 1.1 miljoen bezoekers.

2016 is het derde jaar achtereen dat Keukenhof meer dan 1 miljoen bezoekers trok. Het prachtige, koele voorjaar zorgde voor 8 weken volle bloei.

Het stijgende bezoekersaantal van Keukenhof is onder andere het gevolg van meer jongere bezoekers. Zij beleven Keukenhof steeds meer als een trendy park voor een leuke dag uit tussen de bloemen.

Bezoekers kwamen uit meer dan 100 landen. Vooral het bezoek uit Frankrijk en Amerika nam toe. Opkomende markten blijven China en Zuidoost Azië.

Ondanks het grote aantal bezoekers verliep de verkeersstroom rondom Keukenhof dit seizoen goed. In 2016 heeft Keukenhof samen met haar partner Arriva meer dan 200.000 bezoekers met het Openbaar Vervoer laten reizen.

Copyright© 2018 Anton Nijssen All Rights Reserved.